Returnering

Hos Atredo.no får du en utvidet returrett, som gir deg 365 dager til å angre ditt kjøp.

Sens oss de varene du ønsker å returnere – samt ditt ordrenummer i pakken.

Du kan enkelt kjøpe en returlapp hos oss her

Kjøp returlapp

245 NOK

Returlapp kjøpt gjennom oss, må innleveres hos Bring.

Her kan du se en oversikt over hvor du kan levere inn din pakke.

Ønsker du ikke kjøpe returlapp gjennom oss, skal pakken sendes til

Atredo.no
Postens Logistiksenter 
Alfasetveien 24 
NO- 0024 Oslo

Vi gjør deg oppmerksom på at vi kun mottar returpakker sendt til denne adressen, og ikke til utleveringssteder eller lignende.

Vi behandler din returpakke innenfor 2-4 hverdager.

Din betalingsløsning avgjør hvor raskt pengene er i retur hos deg.

Returnering av varer

Er du av en eller annen grunn ikke fornøyd med ditt kjøp, kan du returnere varene innenfor 365 dager. Hvis du velger å returnere en vare, og årsaken til returnering ikke er en feil fra Atredo.no sin side, står du selv for returkostnadene.

Produktet skal være intakt og i ubrukt stand, og du bes vennligst sende den tilbake igjen i originalemballasjen som er i ubeskadiget tilstand. Vi refunderer ikke pengene for brukte eller skadede varer. Bemerk, av hensyn til matvaretrygghet tar vi ikke matvarer i retur.

Refundering

Ønsker du pengene i retur, så vil pengene alltid føres tilbake via samme betalingsmetode som ble brukt ved kjøp. Hvis det ikke er mulig, vil vi kontakte deg for kontonummer.

Du kan også angre kjøpet ved å nekte å motta varen.

Bytte

Ønsker du å bytte varer så kan du bruke vår bytteservice. Du returnerer den/de varer, du ønsker å få byttet.

Husk å skrive størrelse eller varenummer på varen du ønsker å bytte til. Du betaler for å sende varen tilbake, og vi betaler for å sende ny vare til deg.

Hvis du ønsker å bytte til en annen vare, må du først returnere den kjøpte varen, for så å gjøre en ny bestilling på varen du ønsker. Vi tilbakebetaler pengene for den refunderte varen når vi har mottatt den. Vi kan av sikkerhetsmessige årsaker ikke trekke ekstra beløp fra ditt betalingskort.

Reklamasjon

Er din vare defekt, eller har du en annen reklamasjon, så bes du alltid kontakte oss før du sender vare i retur. Hvis du kontakter oss før du retunerer varen, vil vi lage en returlapp til deg slik at du slipper den kostnaden.

Vi betaler ikke penger for emballasje.

Hövding 2.0+3

Vi har samlet ofte stilte spørsmål om Hövding 3 her: Har du problemer med din Hövding 3?

Bkool hometrainere

Alle henvendelser gjeldende reklamasjon av en Bkool hometrainer, må foregå direkte med Bkool. Deres serviceinnstilte kundeservice sitter klar til å hjelpe deg videre via denne linken: https://support.bkool.com/hc/en-us. og svarer innenfor 24 timer.

Vi gjør oppmerksom på at kommunikasjonen med Bkool må foregå på engelsk eller spansk. (Vår egen kundeservice hjelper deg gjerne, såfremt du har vanskeligheter med å kommunisere på disse språk).

Wahoo

Alle henvendelser gjeldende reklamasjon av en Wahoo hometrainer, må foregå direkte med Wahoo. Deres serviceinnstilte kundeservice sitter klar til å hjelpe deg videre via denne linken: https://eu.wahoofitness.com/contact, og svarer innenfor 24 timer.

Vi gjør oppmerksom på at kommunikasjonen med Wahoo må foregå på engelsk. (Vår egen kundeservice hjelper deg gjerne, såfremt du har vanskeligheter med å kommunisere på engelsk).

Betingelser for returnering

Angreretten kan kun brukes hvis varen leveres tilbake i helt samme stand. Angreretten bortfaller hvis du bruker varen, eller behandler varen på en måte som ødelegger varens salgsverdi.

Ved kjøp av eksempelvis sykler og batterier er den originale emballasjen alltid en vesentlig del av varens verdi. Emballasjen skal derfor sendes med returen, for at betingelsene for angreretten skal være oppfylt.

Produktet skal være intakt og i ubrukt stand.

Returneringsfrist

Vi har 365 dagers returrett til alle privatpersoner.

Oppkrav, rekommandert og pakker som må hentes.

Varer som returneres til Atredo.no pr postoppkrav, vil bli nektet mottatt.

Pakker sendt til utleveringspunkter, vil ikke bli hentet.

Pakker sendt rekommandert vil mottas, men utgifter for dette vil ikke bli dekket.

Atredo.no dekker vanlige forsendelseskostnader ved tilfeller av godkjent reklamasjon – det gjelder ikke brev sendt rekommandert, pakker med forsikring og lignende tilleggstjenester.

Forsendelseskostnader ved returnering

Utgiftene ved tilbakelevering betales av kunden, med mindre returneringen skyldes en feil fra Atredo.no´s side.

Returvarer som ikke er reklamasjon/godkjent retur

Har du sendt en vare for å bytte eller i retur for å få pengene tilbake og vi vurderer at varen er brukt, slik at vi ikke kan ta den i retur. Klær skal prøves når man ikke er svett, lukter av parfyme osv. Du må selv stå for fraktkostnadene for å få varene tilbake igjen til deg. I første omgang etter vår fraktprisliste.

Produktet skal være intakt og i ubrukt stand. Utover det bes du vennlig å sende med all original emballasje i uskadet tilstand.