Gratis frakt ved
Prisgaranti.
365 dagers returrett
23 96 61 87

Salgsbetingelser Atredo.no

INTRODUKSJON TIL SALGSBETINGELSENE

Salgsbetingelsene gjelder når du bestiller og kjøper varer i nettbutikken. Handel på Atredo.no kan kun finne sted dersom kjøperen erklærer seg innforstått med betingelsene og vilkårene som gjelder for handel hos Atredo.no. Fos å handle hos Atredo.no skal kjøperen være fylt 18 år.

Salgsbetingelsene er basert på forbrukerombudets standard salgsbetingelser for kjøp av varer over internett. Atredo.no følger norsk lovgivning, og du som forbruker er beskyttet av gjeldende norske lover og regler.  

Vi anbefaler derfor at du leser dem grundig igjennom før du bestiller varer. 

Er det deler av salgsbetingelsene du ikke forstår, anbefaler vi at du kontakter kundeservice før du begynner å handle på nettsiden. 

I handelsbetingelsene står det flere steder «du», «deg» eller «kjøper» - her refereres det til deg som bruker på nettsiden. Når det står «vi», «oss» eller «Selger» refereres det til Atredo.no.

Salgsbetingelsene kan bli oppdatert fra tid til annen, og vi ber deg derfor om å godkjenne dem hver gang du handler hos oss.

OPPLYSNINGER OM ATREDO.NO

Nettbutikken www.atredo.no er eid og drevet av:

Cykelpartner
Industrivej 9, Jebjerg
7870 Roslev
Danmark

CVR-nr. 18556839

Atredo.no er norsk registrert:  

Organisasjonsnummer: 922 083 835
c/o Athene Group AS
Postboks 4691 Nydalen
0405 Oslo
Norge

KUNDESERVICE FOR NETTBUTIKKEN

På www.atredo.no strekker vi oss langt for at du skal få en god opplevelse 

Skulle du være i tvil eller ha spørsmål/kommentarer, er du hjertelig velkommen til å kontakte oss.

Hvis du opplever problemer med bestilling, betaling, levering eller returnering på nettbutikken eller ved øvrig bruk av siden, er du alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice.

Vi sitter klare ved telefonene fra mandag til torsdag kl. 9-17 og fredag kl. 9-16. Vi har lunsjpause hver dag mellom 12 og 12.30.

BESTILLING OG BETALING

Ordrebekreftelse

Når du har gjennomført din bestilling mottar du en ordrebekreftelse via e-post, og når ordren er pakket og sendt vil du motta en kvittering med sporingsinformasjon – også via e-post. Det anbefales at du kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar, ber vi deg om å kontakte kundeservice så snart som mulig.  

Betalingsmetoder

Vi aksepterer følgende betalingsmetoder på info@atredo.no:

Klarna Faktura (Betal senere)

Kortbetaling

  • VISA
  • Mastercard
  • Maestro

Betaler du med kredittkort, vil du bli bedt om å taste inn kortets kontrollsifre (CVC). Du finner de tre kontrollsifrene på baksiden av kredittkortet, som oftest på høyre side av kredittkortets bakside. Alle kreditt- eller debetkort transaksjoner gjøres gjennom QuickPay betalingsgateway, som er PCI-sertifisert i henhold til internasjonale standarder for databeskyttelse.

Atredo.no tar ikke gebyr for betaling.

Når skjer betalingen?  

Ved betaling med kredittkort og Vipps trekkes beløpet fra din konto først når varene sendes fra oss. Selger kan aldri trekke større beløp enn det kjøper har godkjent ved kjøpet. Selgeren kan reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling.

Ved betaling med Klarna faktura får du varene tilsendt før du betaler og du trenger aldri oppgi din kortinformasjon. Du har 14 dager til å betale fra den dagen varene sendes fra oss. For å kunne betale med faktura krever vår betalingspartner ditt personnummer, slik at de kan gjennomføre en kredittsjekk samt at din bestilling sendes til din folkeregistrerte adresse.

Det tilkommer ingen fakturaavgift om du velger å betale med Klarna Faktura. Om betaling uteblir tilkommer et purringsgebyr etter Klarnas regler og standardavgifter. Om betaling etter dette fortsatt ikke finner sted overlates saken til inkasso og ekstra kostnader kan påløpe.

Her kan du lese Klarnas vilkår til betaling med faktura:

Betaling og valuta  

Prisene på nettsiden fremgår i den valutaen som gjelder i det landet du kjøper fra, altså norske kroner.

Alle oppgitte prisene for varen, leveringsomkostninger og andre omkostninger er inklusive skatter, moms og avgifter. Omkostninger vedrørende levering, frakt eller porto kan variere og legges til for hver bestilling.

Vi forbeholder oss retten til å endre våre priser i forbindelse med avgiftsendringer, trykkfeil samt pris- og valutaendringer.

Når er du bundet av en ordre? 

Før du gjennomfører en bestilling i nettbutikken har du mulighet til å endre opplysningene du har tastet inn, for eksempel leverings-, fakturerings – eller betalingsopplysninger samt innhold og antall varer.

Så snart du klikker på får du en bekreftelse på skjermen. Fra dette tidspunktet er du bundet av «avtalen om kjøp» og kan ikke foreta endringer eller annullere ordren. Du har selvfølgelig fortsatt angrerett (se under avsnittet om «Angrerett og returnering»). En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra Atredo.no i bestillingsløsningen, i nettbutikken eller i din bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

LEVERING

Levering av varen fra oss til deg skjer på den måten, på det stedet og til det tidspunktet som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken.

Bestillinger kan kun foretas via hjemmesiden og ikke via e-post, brev eller telefon. Nettbutikken er åpen 24 timer i døgnet. Skulle du oppleve problemer med bestillingen, så kontakt gjerne kundeservice.

Bestiller du innen kl. 18.00 mandag – fredag, avsender vi din ordre samme dag*

*Dette gjelder kun hvis ordren avsluttes før kl. 18.00 på hverdager. (Helligdager er unntatt).

Bestiller du innen kl. 15.00 søndag, sender vi ordren samme dag. Bestiller du lørdag vil ordren sendes på søndagen. (Helligdager er unntatt). Ordrer som leveres lørdager er kun uten postomdeling.

Når du handler hos Atredo.no blir pakken din levert med Posten/Bring. Når du har gjennomført et kjøp vil det vanligvis gå 3-5 hverdager før du mottar varene.

Vi tar forbehold om lengre leveringstid i perioder – særlig i forbindelse med salg og helligdager. 

Restordre og utgåtte varer 

Hvis det er varer i din bestilling som er i restordre vil du straks etter vi har mottatt bestillingen få beskjed om den forventede leveringsdatoen. Du vil motta en mail fra Atredo.no når varen er sendt av sted fra lageret til deg. Skulle du ha bestilt en eller flere varer som viser seg å være utgått, vil du bli kontaktet snarest mulig med henblikk på å finne en erstatningsvare.

Leveringsmuligheter

Vi sender på nåværende tidspunkt til adresser i Norge (ikke Svalbard og Jan Mayen).  

Du har to leveringsmuligheter å velge mellom:

  1. Du kan velge levering på døren med Posten/Bring. Hvis du velger denne metoden og det ikke er noen som kan kvittere for mottakelsen, etterlater Posten/Bring informasjon om hvilket utleveringssted du kan hente pakken på.  

  2. Du kan velge levering på Posten til nærmeste Post i butikk eller Postkontor. Da vil du motta en hentemelding på SMS eller epost fra Posten når pakken er ankommet og klar til henting.  
    Du har 14 dager til å hente ordren fra utleveringsstedet, heretter vil den automatisk sendes i retur til vårt lager.

Leveringspris 

Varebeløpet tillegges til enhver tid gjeldende leveringskostnad.

For Levering på Posten står vi for leveringskostnadene hvis du kjøper for mer enn 899 NOK. Kjøper du for mindre, er du selv ansvarlig for leveringskostnadene på 89 NOK.

Levering på døren koster 129 NOK, uansett ordrebeløp.

Du kan alltid se leveringskostnaden i handlekurven og selv velge hvilken løsning du ønsker under utsjekkingen. 

Mottakelse av en levering

Det skal alltid kvitteres for leveringen når du mottar den. 
Risikoen for varen går over på deg når du har mottatt varen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og du unnlater å overta en vare som er stilt til din rådighet etter avtalen, har du likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.

ANGRERETT OG RETURNERING

Du kan angre kjøpet av varen. Angrerett innebærer at du uten grunn kan returnere varen til Atredo.no selv om det ikke er noen mangel ved den. Som privatkunde hos Atredo.no får du en utvidet angrerett, som gir deg 365 dager til å angre kjøpet. Næringsdrivende har derimot kun 14 dagers angrerett.

Er du ikke tilfreds med kjøpet, kan du returnere varene så lenge dette skjer innen 365 dager etter mottakelse av varen (næringsdrivende innen 14 dager). Hvis du velger å returnere en vare, og årsaken til returen ikke er en feil begått av Atredo.no, står du selv for returkostnadene.

Ved bruk av angreretten skal du sende varen tilbake til Atredo.no i original emballasje sammen med utfylt angrerettskjema. Du kan benytte deg av angreskjemaet nederst i salgsbetingelsene, men det er ikke et krav.

Pakken sendes til følgende returadresse:

Atredo.no
Postens Logistiksenter 
Alfasetveien 24 
0024 Oslo

Gjør det enkelt for deg selv og kjøp en returetikett hos oss her. En returetikett fra Atredo.no koster 245 NOK.

Bemerk: Atredo.no aksepterer ikke pakker som blir sendt pr. postoppkrav, til hentesteder eller lignende.

Undersøkelse av varen

Du kan undersøke produktet før du angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til Atredo.no i tilnærmet samme stand som den var i da du mottok varen. Dersom du sender en vare til bytting eller retur for å få pengene tilbake og vi vurderer at varen er brukt, kan vi ikke ta den i retur. Her står du selv for fraktkostnadene når vi sender varene i retur til deg. Klær skal prøves når du ikke svetter, lukter av parfyme, osv.

Du kan ikke angre på kjøp av varer som av hensyn til hygiene eller helsevern ikke er egnet for retur når varens forsegling er blitt brutt etter levering. Vær dessuten vennligst oppmerksom på at vi ikke tar matvarer i retur. Øvrige unntak fra angreretten er definert i Angrerettlovens § 22.

Dersom den originale produktemballasjen (ikke den brune pappkassen fra Atredo.no) er skadet med eksempelvis teip, returetikett eller lignende kan det være snakk om at returvarens verdi minsker. I disse tilfeller kan avslag i refunderingen forekomme.

Hvis du sender en vare i retur, så er det svært viktig at du alltid vedlegger angrerettskjema og skriver hva du ønsker vi skal gjøre med varene (penger i retur, feil eller lignende).

REFUSJON

Når vi har mottatt din retur, behandler vi den så raskt som mulig. Heretter tilbakebetales returvarens beløp til samme betalingsmetode som du valgte å bruke ved bestilling, så lenge det er mulig. Er det ikke mulig vil du bli kontaktet etter kontonummer.

Du får varebeløpet i retur. Returneres hele ordren får du også den opprinnelige leveringsprisen retur. Det vil si at dersom du kjøper for 389 NOK inkl. leveringspris på 89 NOK, refunderer vi hele beløpet på 389 NOK. Legg merke til at leveringsutgiftene kun refunderes dersom hele ordren returneres.

BYTTING

Ønsker du å bytte en vare som du har fått i feil modell, farge eller størrelse, kan du enkelt gjøre bruk av vår bytteservice. Du returnerer den/de varen(e) som du ønsker å få byttet. Husk å skrive størrelse eller varenummer på varen(e) som du ønsker å bytte til. Du betaler for å sende varen tilbake, og vi betaler for å sende de(n) nye varen(e) til deg.

Hvis du ønsker å bytte til en dyrere vare, skal du først returnere den originale varen og legge en ny ordre på varen du ønsker. Vi utbetaler pengene for din refunderte vare når vi har mottatt varen. Vi kan av sikkerhetsmessige årsaker ikke heve ekstra på ditt betalingskort.

REKLAMASJONSRETT

Dersom din vare er defekt eller har du en annen reklamasjonsgrunn, ber vi deg meddele oss om dette på e-post info@atredo.no før du sender varen i retur. Du bes om å opplyse om hva problemet er så detaljert som mulig, og vedlegge bilder av feilen da dette vil underlette saksbehandlingen. Avhengig av den konkrete situasjonen vil du motta videre instrukser.

Du skal reklamere innenfor «rimelig tid» etter du har oppdaget mangelen ved varen. Hvis du reklamerer innen to måneder etter mangelen er oppstått, vil reklamasjonen være rettidig.

Dersom reklamasjonen godkjennes og varen sendes tilbake etter avtale står vi for dine returkostnader, eventuelt ved å levere en forhåndsbetalt returetikett. Om du legger ut for returkostnaden ber vi deg ta vare på kvitteringen, slik at vi eventuelt kan tilbakebetale deg. Legg merke til at vi ikke betaler for emballasje.

Dersom reklamasjonen ikke godkjennes skal du selv betale utgifter til transport, heriblant våre fraktkostnader til returnering av varen til deg etter undersøkelse.

Husk at varen alltid skal sendes tilbake i forsvarlig emballasje. Du har selv ansvaret for pakken/varene inntil Atredo.no mottar den. Vi ber deg derfor ta vare på postkvitteringen inkludert sporingsnummer. Dette i tilfelle av forsinkede/forsvunne returer.

Bemerk: Atredo.no aksepterer ikke pakker som blir sendt pr. postoppkrav, til hentesteder eller lignende.

Ved mangel

Om Atredo.no leverer varer/pakker med mangler og dette ikke skyldes deg eller forhold på din side, kan du i henhold til kapittel 6 i forbrukerkjøpsloven holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og erstatning fra oss.

Ved mangel må du som forbruker gi oss melding om at du påberoper deg mangelen (reklamasjon).

Fristen for å reklamere er minst to måneder etter du som forbruker oppdaget mangelen, og reklamasjonen må senest skje to år etter at forbrukeren overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lenger, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt vi som selger ved garanti eller annen avtale har påtatt oss ansvaret for mangler i lengre tid.

Ved forsinkelse

Dersom Atredo.no ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes deg eller forhold på din side, kan du i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, kreve at avtalen heves eller kreve erstatning fra Atredo.no.

Ved forsinkelse må krav rettes til Atredo.no uten unødvendige forsinkelser etter at leveringstiden er annonsert og varen ikke er levert.

Forbrukerens rett til erstatning faller ikke bort ved at han eller hun gjør gjeldende andre krav, eller ved at disse ikke kan gjøres gjeldende.

Oppfyllelse: Dersom Atredo.no ikke leverer varen på leveringstidspunktet, kan du fastholde kjøpet og sette en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse fra Atredo.no. Du kan likevel ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som Atredo.no ikke kan overvinne eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for Atredo.no at det står i vesentlig misforhold til din interesse i at Atredo.no oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan du kreve oppfyllelse.

Heving: Du kan heve avtalen med Atredo.no dersom forsinkelsen er vesentlig eller hvis Atredo.no ikke leverer varen innen den tilleggsfristen for oppfyllelse som du har fastsatt. Du kan likevel ikke heve avtalen mens tilleggsfristen løper, med mindre Atredo.no har sagt at vi ikke vil oppfylle innen fristen.

Erstatning: Du kan videre kreve erstatning for tap du lider som følge av forsinkelsen fra Atredo.no sin side jf. forbrukerkjøpslovens § 24. Du må melde krav til Atredo.no ved reklamasjon jf. denne kontraktens punkt 10.

Force Majeure

Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse av våre forpliktelser i henhold til salgsbetingelsene dersom forsinkelsen eller den manglende oppfyllelsen skyldes begivenheter som ligger utenfor vår rimelige kontroll. 

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget.

Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten i Asker og Bærum.

Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 40 05 00 eller forbrukerradet.no.

ANDRE FORHOLD

Oppdatering av siden

Vi gjør vårt beste for å oppdatere hjemmesiden samt sikre at priser, tilbud, beskrivelser og andre opplysninger om varene er korrekte. Stavefeil, feil i priser, tilbud, beskrivelser og andre opplysninger om varene kan imidlertid oppstå, og noen ganger oppdager vi at prisen for en vare er oppgitt feil. Atredo.no kan ikke stå til ansvar for resultatet som er oppstått ved bruk av Atredo.no som problemer med internettforbindelse eller tilkobling, samt bruk av ikke-tidssvarende datamaskiner eller programmer. Atredo.no kan ikke stå til ansvar for problemer som forsinkelser eller virus som er oppstått som følge av bruk av e-mail eller nedlastninger.

Ugyldighet 

Såfremt en eller flere av bestemmelsene i salgsbetingelsene blir helt eller delvis erklært ugyldige, finner de øvrige bestemmelsene fortsatt anvendelse.

Personopplysninger 

For at du skal kunne inngå avtale med Atredo.no har Atredo.no behov for blant annet ditt navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse. Vi behandler personopplysningene dine fortrolig.

Vennligst les vår , som forteller om hvordan vi bruker personopplysningene du gir oss i forbindelse med bestillingsprosedyren og din øvrige bruk av hjemmesiden.

Når du handler i nettbutikken aksepterer du vår personvernerklæring og våre salgsbetingelser.

Konkurranser

Ved avholdelse av konkurranser opplyses premiens verdi samt antallet av premier i forbindelse med konkurransen. Utvelgelsesprosedyren i forbindelse med tildeling av premier kan variere, men det opplyses alltid i forbindelse med konkurransen. Det samme gjelder når vinneren trekkes, samt om vinneren blir offentliggjort i forbindelse med konkurransen. Hvis annet ikke er angitt, sende premien direkte til vinneren umiddelbart etter konkurransen er avsluttet.

Dersom vi ikke kan sende premien til en trukket vinner på grunn av manglende adresseopplysninger eller lignende fordi pågjeldende ikke har vendt tilbake på våre henvendelser enten via mail, telefon, private beskjeder på sosiale medier eller annet, så foreldes premien etter 3 måneder fra den datoen vinneren er trukket.

Tekster og bilder

Tekstene på vår side (produkter, forklaringer, osv.) skal aldri kopieres, verken av næringsdrivende eller privatpersoner. Alle tekster skal skrives med egne ord. Kopieres en tekst uten forutgående tillatelse vil man bli kontaktes av oss i forhold til brudd på opphavsretten.